Priser Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Betalningsalternativ
- SWISH Smidigaste sättet att betala. Du väljer Swish och startar sedan din Swish app och där kommer beloppet och vårt namn upp. Bara att godkänna
- Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.
- Payson Kredit/betalkort
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
- Faktura. Endast för befintliga kunder och kommuner
Person/organisationsnummer skall uppges. Har du betalningsanmärkning gäller förskottsbetalning till vårt bankgiro
Betalningsvillkor 20-30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 5% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan, eller med kännedomskopia sker
Allmänna villkor hittar du här.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om det visar sig att det är fabrikationsfel på produkten får du alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits och du måste bifoga emballagen i sådant skicka att vi kan sälja varan igen (gäller ej vid specialbeställda varor). Returfrakt betalas av dig, vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: www.Konsumentverket.se
Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:
Digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (USB-minne, CD, DVD etc.), till exempel appar, musik och datorprogram som du streamar eller laddar ned.
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller där du hämtade ut paketet och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR
Leveranstid
Normal leveranstid är 3-4 dagar, förutsatt att varan finns i lager. Digitala levereras normalt direkt till din e-post eller under de kommand 48 timmarna
Leveranssätt
Vi skickar beställningar som brev/postpaket eller med DHL till närmaste utlämningsställe, oftast en kiosk eller bensinmack.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter Postnords portotabell för brev och DHL Prislista för paket.